יהדות קבלה סרטים hvsu, יהדות
 קבלה  / יהדות / סרטים  /
מציאות אלוקים / אמיתות התורה / רשימת קטגוריות באתר /
מידע יהודי / הורדות חינם / תוכנות חינם /
תוכנת בבילון תרגום
משמעות החיים / חיים לאחר המוות  / תפילות סגולות  הרצאות שירים
 
 
 
 
 שלום גולש יקר !
 הפוך לאתר הבית הוסף למועדפים 
 כן, זה אני, עבדכם הנאמן העומד מאחורי אתר זה, למענך! אנא גלוש רק ביום חול ומחוץ לשעות העבודה
 קריאה מהנה, ממני שמעון כהן 
 אימייל : 
olam@olam-jew.com    
 
 
 
רשימת אתרי יהדות וקבלה שהשם זיכה אותי לבנות 
 
 לעמוד הראשי | שאלות ותשובות מעניינות | הפצת יהדות | דפי יהדות להורדה |  בקר/י בפורום המאוחד שלנו  | תגובות על האתר | על עצמי | אימייל  | חיפוש באתר
  

 

רוצים לדעת מה חדש בעולם היהדות?

         
     
הירשמו  לעלון עדכונים ביהדות וקבלה

קורסים ביהדות
טיפים חינם בנושא מעניינים: זוגיות, חינוך ילדים ראייה חיובית...

קבל ספר חינם "התזונה הטבעית לרמב"ם" הירשם לקורס בריאות חינם  וקבל ספר

סינון אתרים
כולם עוברים לאינטרנט רימון - הצל את משפחתך!

חנות יהדות קבלה
5 ש"ח לדיסק או לחוברת!

  40 דיסקים
ביהדות וקבלה

רק
59 ש"ח
דמי משלוח חינם!!

 

המשך 8 מי נגד מי?
החילוני שואל החרדי עונה

נושא האלימות החרדית.

 

רוני: תשמע, אני חייב לומר לך שאני מאוד מזועזע ומאוכזב מכך שאנשי התקשורת מועלים באימון שהקורא והמאזין נותן בהם ומציגים עובדות שקריות.

 

לא הייתי מאמין בכך כלל אבל מה לעשות והבאת הוכחות וראיות משכנעות ובודאי צריך למחות על תופעות כאילו אבל אתה לא יכול להתעלם מהאלימות החרדית, כמה שתדבר נגד התקשורת אבל אתה לא יכול להכחיש שבכל פעם שומעים על זריקות אבנים בכביש בר אילן ובעוד מקומות על שריפת פחי אשפה ומלחמות השוטרים ועוד, איך משהוא פעם אמר, מי שרוצה לעשות פחחות חדשה לרכב, שיסע בשכונה חרדית בשבת...

 

משה: האם יצא לך לבקר פעם בשכונה חרדית?

 

רוני: לא זכור לי.

 

משה: האם עברת פעם ליד בית ספר חרדי בשעת הפסקה?

 

רוני: לא זכור לי.

 

משה: הדברים שאמרת הם דוגמא קלאסית של השחרת דמותו של ציבור שלם בגלל מעשה יחידים ועל ידי מי? כמובן, על ידי התקשורת.

אצטט לך את דברי פרופ' נחמן בן-יהודה מהאוניברסיטה העברית שנכתבו במקומון "ירושלים" שנת 98'

"תשומת הלב של העיתונות החילונית מאוד מוגברת כשזה נוגע לעבירה במגזר החרדי, הדבר מקבל כותרות עצומות, וגם תיאורים דרמטיים כמו "פוגרום".

 אבל כשנכנסים לבית הסוהר ורואים כמה חרדים יש שם, זה לא הרבה"

 עד כאן דבריו.

 

רוני: בכל זאת אבל אתה לא יכול להכחיש שנזרקו אבנים ונשרפו פחי אשפה?

 

משה: אין שום גורם רבני שמתיר לנקוט באלימות! אין אף רב שמתיר לזרוק אבנים בשבת, ולהיפך אבן בשבת היא מוקצה (הכוונה שעל פי ההלכה היהודית אסור לגעת באבן בשבת כלל) אז הזורקים לא מייצגים כלל את הציבור החרדי וכמו בכל ציבור ישנם אנשי שוליים טועים שמכתימים במעשיהם הרעים ציבור שלם.

להלן לשונו של פסק הלכה שפורסם מאת הבד"ץ של העידה החרדית ממנו תלמד שהרבנים אסרו ואוסרים בכל תוקף זריקת אבנים.

 

אזהרת רבותינו הבית דין צדק שליט``א

היננו מגלים דעתנו, דעת התורה בנוגע לקיום דין מחאה.
שעל פי דין תורה אסור להשתמש בשום מעשה אלימות
ולא בהצתת פחי אשפה וכל שכן זריקת אבנים וכדומה חס וחלילה.
שהוא דבר המביא לידי סכנה.
ואין כוחנו אלא בפה.
ועל הגדולים להזהיר על הקטנים שלא יעשו כן חס וחלילה.
ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב.

ועל זה באו על החתום הבית דין צדק כאן עיר הקודש ירושלים

עד כאן לשונו של הפסק הלכה מאת הבד"ץ.

 

כמובן שלא יודיעו לך על פסק כזה ועוד להיפך יתנו לך להבין שזריקות האבנים זה בעידוד הרבנים הקיצוניים והשחורים האלה. וכך נגרם עוול לציבור שלם בגלל מספר לא ממושמעים פורצי גדר וחוק שלא מייצגים את הציבור החרדי וגורמים לאשלייה מעציבה כאילו הציבור החרדי אלים.

אבל רוני, תענה לי ברצינות האם ידעת על עיר יחידה בעולם של 180 אלף תושבים ללא תחנת משטרה אחת?

רוני: לאיזה עיר אתה מתכוון?

 

משה: לעיר בני ברק, אם החרדים כל כך אלימים וזה כל מנת יומם, אז צריך לפחות שתיים או שלש תחנות משטרה ובית מעצר צמוד למתפרעים החרדים...

זה לא שהציבור החרדי מושלם או שבני ברק או כל עיר חרדית אחרת היא גן עדן אבל יחסית לערים אחרות הן גן עדן וביחס למה שמציירים את החרדים כאלימים, זה רחוק רחוק מלהיות האמת.

אתה יכול להרים טלפון ליומנאי משטרה ולשאול כמה מקרים יש לו בענייני חרדים.

אתה יכול גם לעבור ליד בית ספר חרדי בשעת הפסקה ולראות את האמת הבלתי מוסתרת. זה שמדינת ישראל היא מקום ראשון באלימות בתי ספר, זה ממש לא בזכות בתי ספר תורניים...

 

רוני: יש כאלה הטוענים שאתם מסתירים את מעשי הפשע שלכם והחילונים אינם מסתירים.

 

משה: מעניין כמה זמן אפשר להסתיר את הנרצחים והפצועים מקטטות האלימות והסכינים הנשלפים בבני ברק וכמה זמן אפשר לקשור בבית את גדודי החרדים המסוממים.

הטענה שאמרת היא טענה להשתקת המצפון המציק קצת בלב, הם לא שומעים על רצח בציבור החרדי או אלימות בבתי ספר חרדיים, אז כדי שלא להסיק את המסקנות על פי השכל הישר, אז אנשים משתיקים את המצפון על ידי  שאומרים ''כן'', יש שם פשע כמו אצלנו רק שהם מטאטאים אותו מתחת לשטיח...

כל אדם ישר יסלוד מהטלת אשמה כזו שהמציאות מתנגדת לה והיא נבנית רק על בסיס של צידוק עצמי והסרת כשלון של שיטת חינוך שפשטה את הרגל.

 

רוני: האם לדעתך החרדים יותר מוסריים מהחילונים?

 

משה: אני לא אומר שהחרדים כאנשים הם יותר מוסריים אלא אני מדבר על הדרך שלהם. דרך של אמונה בבורא עולם ואמונה בשכר ועונש על המעשים מצמיחה בהכרח התנהגות מוסרית יותר מאשר דרך של איש הישר בעניו יעשה , אספר לך סיפור קטן, פעם היתה מדינה שנקבע בה חוק ממש אכזרי בחוק מספר 1 נאמר: כל מי שיעבור על החוק יענש בעונש מוות...

אוי ויי איזה חוקים מחמירים...

אל תדאג! הסעיף השני בחוק שם קובע ש'מהו החוק? את זה קובע כל אדם בעצמו'. עד היום עוד לא היה שם מישהו שהוצא להורג כיוון שעבר על החוק...

ואסביר את עצמי, דמיין לעצמך שתי קבוצות ילדים

קבוצה א' ההורים נמצאים ליד הילדים ויתנו להם פרס על כל מעשה טוב ויענישו אותם על מעשים לא טובים שלהם.

לעומתם קבוצה ב' – שמתנהגת כפי העולה על רוחה, ללא הורים, ללא פרסים ועונשים.

אשאל אותך מבחינה הגיונית, באיזה קבוצה תראה מעשים טובים יותר? והיכן תראה פחות מעשים רעים?

 

רוני: בקבוצה שההורים ליד הילדים.

 

משה: הציבור החרדי מאמין ויודע שבורא עולם משלם שכר טוב לצדיקים ומעניש לרשעים. חרדי שלא מאמין כך אינו חרדי אלא חילוני בלבוש חרדי.

אינני אומר שכולם מתנהגים באופן קבוע כאילו בורא עולם נמצא לידם כל הזמן, אף אחד איננו מושלם ולפעמים נכנעים לנטיות רעות כמו ילדים שובבים שחוטאים מידי פעם למרות שהם תחת פיקוח הוריהם אבל בודאי שחברה המאמינה בשכר ועונש, יהיה בה פחות אלימות ופשע מחברה שלא מאמינה בהשגחה עליונה.

החרדים גם משתדלים שלא להיחשף ולראות את האלימות המשודרת  בתקשורת הממלכתית כי אינם מעוניינים להוריד את רף הגועל והריחוק   ממעשים אלו.

להלן אביא לך כתבה בנושא זה  מאת קובי אריאלי

כותרת הכתבה: "כמו טקס אפריקני"

קובי אריאלי

העיתונות החרדית אינה מסקרת מעשי אלימות מפני שהאלימות אינה שייכת לעולם התוכן של קוראיה מעשי הרצח המתועבים שאירעו בימים האחרונים הביאו לפתחי, כמימים ימימה, מקטרגים רבים על כך שהעיתונות החרדית אינה מסקרת אירועי אלימות לסוגיה ומתעלמת מהם במכוון.

טענה זו, השבה ומושמעת בכל הזדמנות עגומה מסוג זה, כבר מזמן הפסיקה להרגיז או להביך עורכים וכותבים בעתונות החרדית. המציאות העגומה, הינה הצידוק הטוב ביותר להתנהגות זו.

 

דיווח עתונאי נרחב אודות מעשה רצח, תוך חשיפת פרטי פרטים על דרך ביצועו ועריכת היכרות לקורא עם הפושע וקרבנותיו, אינו חובה עתונאית.

אם במקרי אונס,למשל, עומד התירוץ הדחוק של הבאת אינפורמציה חיונית לידיעת הציבור, הרי שסיקור נרחב של מקרי רצח מלווה בתפאורה וצלצולים אינו אלא סיפוק צורכי הרייטינג של

אמצעי התקשורת.
דיווחים אלו תורמים, בדרך כלשהי, להתגברות האלימות. הם מחדירים את מושגי הרצח, האונס והאלימות לחבילת התרבות של הקוראים, המאזינים והצופים. בקלות יחסית ניתן להוריד בצורה משמעותית את רמת החשיפה של בני נוער וצעירים לעולם ההרג והרצח, הדם והאכזריות. זה לא בהכרח יגרום למישהו להפסיק לרצות להרוג, זה יגרום לרבים להפסיק לדעת להרוג.

(עליך לדעת רוני,  שהפסיכולוגים במדינות המערב גילו שחשיפה של הציבור והנוער בפרט למקרי רצח, אונס ושוד רבים גורמת לכך שחומרת המעשה יורדת בעיני הקורא , הצופה מאחר שרואה שהדבר הנ"ל הוא שכיח ומצוי ופעמים רבות גורם לכך שבני נוער שראו רצח בטלויזיה רצחו נהג מונית או שדדו  כי רצו להיות דומים למה שראו בתקשורת)

מי שתוהה כיצד פועל הפרינציפ, מוזמן לבלוע את רוקו ולהביט במערכת החינוך החרדית, הגאה בערכיה.

גם בעולם החדש של אוטוסטרדת המידע והכפר הגלובלי, ניתן לקיים חברה מתוקנת ש"רצח", "חנק" ו"הצית" - אינם חלק מן האג'נדה האינטלקטואלית שלה. יידע כל ישראלי מזועזע, שישנו ציבור רחב בארץ שכדי להעביר לו אינפורמציה בנושא הנדון, צריך לצרף אליה גם הסבר טכני, כיצד מתבצעת פעולת חניקה, ואיך היא גורמת להפסקת חיי אדם.

הוא פשוט אינו יודע. העיתונות החרדית אינה מסקרת מעשי רצח ואלימות כמו שאינה מסקרת טקסי פולחן של שבטים אפריקנים. אלו ואלו אינם מרכיבי התרבות של קהל קוראיה.

 

פורסם ב"מעריב" 10 באוקטובר 1999

 

 

אוסיף לך להלן קטעים מעובדים ממאמר של אגודת מנוף בנושא:

למה אין פשיעה חרדית?
תופעה משונה

אצל החרדים קיימת תופעה סוציולוגית משונה: מבחינה כלכלית, הם אחת החברות העניות ביותר בארץ. רוב הציבור החרדי חי מתחת לקו העוני. חלקם חיים בצפיפות רבה ובתנאים קשים. אך מאידך, רמת האלימות ושיעורי הפשיעה בקרבם היא מועטה מאוד. לא רק הפשיעה והשימוש בסמים נמוכים . אלא גם שיעור הנשירה ממוסדות החינוך הוא מהנמוכים בישראל.
מי שיש לו פקפוקים בעניין מוזמן להרים טלפון ליומנאי המשטרה. אך גם זה מיותר: כל מה שהוא צריך זה לבקר בבית ספר תיכון חרדי, לשהות בו שעתיים ולהתרשם. ואם אתה דווקא מתעקש קח לך אחה"צ אחד בקר בשכונה חרדית ובחן את התנהגות התושבים.

הטעויות בהבנה:


כן, אנו יודעים יש מי שחולקים על עובדה ברורה זו. שימו לב אם תבדקו את נתוניהם, תגלו שהם לוקים באחד מהכשלים הבאים:
טעות בהבנה מספר אחד- ה"מתחרטים":

ישנם פושעים שביצעו פשעים בתור חילונים. לאחר זמן נקף עליהם מצפונם הם הצטערו על פשעם ועל דרכם בעבר. כחלק מתהליך ההיטהרות שלהם הם גם חזרו בתשובה. לאחר ששבו בתשובה הם חדלו מחיי הפשע.

אך מה מוזר: לעיתים אדם שביצע פשע בעודו חילוני מצורף לכרוניקה כפושע חרדי, כביכול. כי היום הוא נשפט והוא עטור זקן ופיאות. אז שימו לב לתולדות חייו של הפושע החרדי, כביכול, לעיתים רבות תגלו שכשהוא היה פושע הוא לא היה דתי כלל ומאז שחזר בתשובה ונעשה חרדי הוא ניתק את הקשר  עם עולם הפשע.

טעות בהבנה מספר 2- ה"חשדות":

למשטרה חשדות למכביר. תפקידה לחשוד ולחקור. תפקידה גם לעצור את החקירה, במידה והחשוד טוהר. הבעיה היא שהעיתונות אוהבת לדווח על החשדות ולא אוהבת לדווח על טיהור החשוד.

בעיה זו כפולה בכל הנוגע לציבור החרדי. העיתונות אוהבת מאוד, מאוד לדווח על חשדות נגד חרדים ורבנים. ומאוד, מאוד, מאוד לא אוהבת לדווח שהאדם החשוד יצא נקי כבדולח.

לדוגמה: רב טברייני ידוע, נחשד בסיוע לכנופיית סמים. על זה כולם שמעו. אבל אף אחד לא שמע שהוא טוהר. כאמור המשטרה ביצעה את תפקידה, העיתונות לא.

או דוגמה נוספת: חרדים נחשדו בהצתת דירתו של חילוני בשכונת שמואל הנביא בירושלים. האם מישהו שמע שהמשטרה הצליחה לעצור את המבצעים האמיתיים והם, כן, ניחשתם: חילונים. המשטרה בסדר, העיתונות לא.

טעות בהבנה - "הפשיעה שאינה פשיעה":

ישנם מקרים רבים בהם חרדים ביצעו פעולות לגיטימיות. בעיקר פעולות מחאה. אך התנהגותם הלגיטימית הוצגה כ"התנהגות פושעת". אולי זה לא נוח שחרדים הפגינו בכביש זה או אחר. אבל זה חלק מהמאבק הדמוקרטי והלגיטימי ואלו כללי המשחק. לגיטימי להפגין בתנאי שלא יזרקו אבנים ולא יסוכנו חיי אדם. לא שמענו אף אחד שכינה את הפגנות הסטודנטים הקשות כ'פשיעה'. אף אחד לא אמר שמי שהטיח ביצים על כהנא בגבעתיים הוא 'מתפרע'.
אך לעומת זאת חרדים שהפגינו בככר ללא אלימות ובלי שזרקו אפילו אבן אחת, הוצגו כ'פושעים' ו'מתפרעים'. אם מפגין סיכן חיי אדם ונקט באלימות הוא "פושע" אם המפגין לא זרק אבנים, לא סיכן חיי אדם בשום דרך אחרת, ולא פעל נגד החוק הוא "מפגין". רק משום ש'המפגין' לבוש כחרדי אין לשפוט אותו באמות מידה אחרות.

כאמור טעויות הבנה הללו אינם מפריעות לאף אנטי-חרדי שוחר אמת, לצרף את המקרים שלעיל לכרוניקה של פשיעה חרדית. לכם זה כן אמור להפריע.

הפרופורציה! רבותי, הפרופורציה!

שמנו לב, התגברנו על שלושת הכשלים, בדקנו את הפשיעה החרדית וגילינו שבכל אופן יש מקרי-פשיעה של חרדים. כולם גם קבלו פרסום רב. מדוע אם כן ממשיכים החרדים להתעקש שאין פשיעה חרדית? אז בואו ונסביר את ההבדל:

 

פער כמות הפשיעה:

 

עם כל הכבוד או ליתר דיוק: אי-הכבוד, למקרי הפשיעה החרדיים. אפשר לספור את כולם על כף יד אחת. המספר כה קטן עד שתחנת משטרה באזור חרדי עשויה לישון את שנתה בנחת.
עובדה מספר אחת.

 

פער סוג הפשיעה:

אין לנו רצון להצדיק שום מעשה פשיעה. אבל אותם מעשי פשיעה מועטים של החרדים מתרכזים ב4-5 סעיפים של החוק הפלילי.

האם שמעת על חרדי שפרץ לבית כדי לגנוב? חרדי הסוחט דמי כופר? כמה חרדים סוחרים בסמים? כמה מהם בכלל מעשנים סמים? כמה מהם שדדו בנק?

עובדה מספר שתיים.

 

פער חומרת הפשיעה:

הפער הזה הוא הפער הגדול ביותר. גם הבולט ביותר. אולי חרדי אחד גנב, חמור מאוד. עבירה היא עבירה ואסור שתהיה. אבל אם ספר החוקים מדרג עבירות בהתאם לחומרתם. מותר גם לנו לדרג.

שתי העבירות החמורות ביותר בספר החוקים שהעונש עליהם הוא מאסר עולם הם: 1. רצח בכוונה תחילה 2. ריגול לטובת מדינה זרה.

תמצאו בבקשה חרדי אחד, רק אחד: שהורשע ברצח או בריגול בעשור האחרון. בואו נהיה לארג'ים: תמצאו לי בבקשה חרדי אחד, בשלושת העשורים האחרונים שהורשע באחד מאותם 2 עבירות חמורות. המוצא הישר ,יזכה בפרס. גם 4 העשורים האחרונים יזכו אתכם בפרס.

עוד לא נולד החרדי במאה שערים שחלם אי-פעם לעשות לאויביו המרים ביותר את אותם המעשים שאנו קוראים עליהם יום, יום.

זו עובדה מספר שלוש.

אז למה באמת אין פשיעה חרדית?

אז מדוע באמת הפשיעה כה נמוכה? ומדוע כשיש פשיעה אצל החרדים הם אומרים שזה עשב שוטה?

לא צריך להיות פסיכולוג, כדי להבין שלמעשי הפשיעה יש מניע: רוב עבירות הרכוש נעשות בשל הרצון לצבור עושר וכח. רוב האלימות מתבצעות גם הם מהסיבות הללו. למניעים הללו אפשר להוסיף את היצרים השונים הדוחפים את האדם לפשיעה.

ובכן, החרדים הם חרדים, קודם כל, כי הם מאמינים בבורא עולם, הם מאמינים שלחיים יש משמעות, הם מאמינים בשכר ועונש.

היהדות מחנכת אותנו להעריך הישגים רוחניים ולא הישגים חומריים,השאיפות שלנו, זה להיות אנשים יותר רוחניים ויותר טובים. לא מעודדים אותנו להיות עשירים או חזקים. מחנכים אותנו שלכסף אין ערך עצמי ולכח אין ערך מיוחד  ושיש להלחם ביצר הרכושנות והתאוות לכבוד ופרסום.
למה שחרדי יבצע פשע אם הוא מאמין שלכסף ולכח אין שום משמעות עצמית, אלא רק כדי לשרת מטרות נעלות יותר? אם הוא באמת חרדי, אז הוא יחשוש מהעונש הנצחי שממתין לו לאחר המוות!
ובפרט שהחרדי גדל עם ערכים כמו: "איזהו עשיר השמח בחלקו" ועם אמונה שבורא עולם נותן לכל אחד את הטוב ביותר בשבילו,ויהודי מאמין באמת, הגם שהוא עני לא יגנוב לעולם כדי להיות עשיר.

 



רוב החרדים מפנימים את הערכים הללו שהוקנו להם. לכן הם לא רודפי עושר וכוח. לכן חסרים להם את המניעים המרכזיים שמוביל אדם לביצוע פשעים.

יש לחרדים אמונות מסוימות. זה מה, בסופו של דבר, מה שעושה אותם חרדים. והאמונות הללו שמעצבות את תפיסת העולם החרדית, הם אותם האמונות שמובילות אותם למסקנה שהפשע לא משתלם, והעונש עליו נצחי.

החרדים לא רק מאמינים שחייבים להיות רוחניים יותר. הם גם מאמינים שיש צורך להגן על האדם בפני חשיפה לרוע ולערכים חומריים ויצריים.
וידוי אישי: אני בחור ישיבה חרדי. עד היום אינני יודע איך נראה סם ולא ראיתי סם מעולם . אינני יודע איך משתמשים בסכין ולעולם לא הייתי מעורב בתגרה ממשית. כמוני יש רבבות בני-ישיבות. סוגרים אותנו בחממה מוגנת מרוע ופשע. מה הפלא שכה מועטה האלימות והפשיעה החרדית.

עכשיו אתם מבינים מדוע פושע חרדי מכונה על ידי החרדים 'עשב שוטה'. הם אומרים לפושע: "אם אתה חרדי אתה יודע שמה שעשית נוגד את האמונות היהודיות. מה שעשית אינו עולה בקנה אחד עם מה שאנו מראים לך ואינו תואם לאידיאל שאנו מציבים לפניך. 'לא תגנוב', כתוב בתורה. הא-ל אמר זאת והוא יענישך" הפושע עשה את פשעו בניגוד למה שחונך עליו.

זה בדיוק טבעו של עשב שוטה. גנן מנסה לגדל פרחים נאים, זורע, משקה, מנכש, ובסוף צץ לו עשב שוטה. מאכזב ומצער. בפעם הבאה נרחיק את הזרע מהערוגות המוזנחות השכנות.

אך אם החינוך אחר. אם אין מאמינים בשכר ועונש אלוקי. אם מחנכים שכסף וסיפוק יצרים זה הדבר הכי חשוב. אם אנשים נערצים בשל כוחם הרב בבעיטה או בהתאבקות. אם הנוער מוצף בסרטי אלימות ופשע. כשחלק מהסרטים קורא בפירוש לאלימות ובעד סמים. מה הפלא שאחרי שזרעת גרעין טהור של נשמת ילד. היה מי ששפך על הגרעין הנפלא הזה ערימת פסולת, המשיך והשקה אותו במי שופכין, וסיים בכך שדרס אותו במגף כבד ומרושע: מה יעשה הילד ולא יהיה עשב שוטה?

ובקיצור: חרדי פושע הוא לא ממש חרדי. חרדי שפושע הוא בעצם 'פחות חרדי'. אך האם חילוני פושע הוא 'פחות חילוני' בגלל הפשע? או שמא הפושע הוא בעצם חילוני גדול עוד יותר?
עד כאן קטעים נבחרים מהמאמר של אגודת מנוף

רוני: תשמע, הדברים שהבאת הורידו אצלי כמה דיעות שליליות שהיו לי על החרדים. אני מבין שיש אצלם הרבה פחות אלימות, ממה שמציירים אותם בתקשורת.

אז יתכן שהם לא עושים כל כך רע, אבל האם הם עושים טוב? האם הם דואגים לאחרים, הרי הם לא מתגייסים לצבא, לא מתנדבים למען העם אז אולי הם לא עושים רע אבל הם אגואיסטים, סגורים בשכונות שלהם ודואגים רק לעצמם.

 

משה: אמרת פה כמה האשמות יחד וכדי לענות לך, אני חייב לחלק את הדברים בצורה מסודרת:

  1. בקשר לצבא אני אענה לך בשיחה נפרדת.
  2. בקשר להסתגרות בשכונות נפרדות אענה לך עכשיו
  3. בקשר לטענה שהחרדים אגואיסטים אענה לך גם כן עכשיו.
    להמשך 9 דו שיח מי נגד מי?

יש לך הערות, שלח תגובה
לא לשלוח למטה את הערתך כי המשלוח לא עובד כרגע אפשר לשלוח לאימייל olam@olam-jew.com, תודה מראש
המאמר היה:

מעניין.  משעמם.  ככה,ככה.
 המאמר
לא ענה על השאלה . המאמר כן ענה
אם תוכל (לא חובה) לכתוב הערה מפורטת מעט אשמח מאוד
(גם אם לא תכתוב בתיבה כלום ותלחץ "שלח" הטופס ישלח)


 

לעמוד הראשי