יהדות קבלה סרטים hvsu, יהדות
 קבלה  / יהדות / סרטים  /
מציאות אלוקים / אמיתות התורה / רשימת קטגוריות באתר /
מידע יהודי / הורדות חינם / תוכנות חינם /
תוכנת בבילון תרגום
משמעות החיים / חיים לאחר המוות  / תפילות סגולות  הרצאות שירים
 
 
 
 
 
 שלום גולש יקר !
 הפוך לאתר הבית הוסף למועדפים 
 למענך! אנא גלוש רק ביום חול ומחוץ לשעות העבודה
 קריאה מהנה.
 אימייל : 
olam@olam-jew.com    
 
 
 
רשימת אתרי יהדות וקבלה שהשם זיכה אותי לבנות 
 
 לעמוד הראשי | שאלות ותשובות מעניינות | הפצת יהדות | דפי יהדות להורדה |  בקר/י בפורום שלנו  | תגובות על האתר | על עצמי  | חיפוש באתר

חנות  ספרי קודש
פתחתי חנות ספרי יהדות , קבלה , חומשים , סידורים, ספרים לילדים , דיסקים

הורדת בבילון חינם
הורד ונסה חינם את תוכנת התרגום לאנגלית ולעברית
ולעוד עשרות שפות נוספות

ערוצי קודש בקליק
הורד סרגל ערוצי הקודש
ותוכל לשמוע בכל רגע ערוצי יהדות לחיזוק הנשמה

חוברות משגעות
כנסו לראות את החוברות
החדשות שניתן להזמין
להפצה , אירועים ומזכרות

רוצה גלישה נקייה?
גלוש רק באינטרנט נקי  אינטרנט רימון
השאר פרטים ויחזרו אליך

רוצה קורסים ביהדות בחינם? 
טיפים באימייל חינם:  זוגיות, חינוך ילדים ראייה חיובית...

 
 

הקודים בתורה

הקודים בתורה- שאלה: מה עניין הקודים בתורה? מה מיוחד בקודים אלו? מה המקור שלהם מהתורה? ומה אומר על כך העולם המדעי? האם גם כתוב עליהם בתורה?
תשובה: לקודים בתורה יש מקור וישנם דוגמאות יפות ומדהימות, בגלל הכמות של הדוגמאות הן מצריכות ספר שלם בנושא ולכן אביא רק כמה ואתמצת את הנושא.
מי שמעוניין להרחיב את הידע שלו בנושא הקודים בתורה יוכל לעיין בספרים הבאים: תורת חמ"ד מהרב וייסמנדל זצ"ל, מסע אל פסגת הר סיני, מסילות אל האמונה, מסע אל האמת, צפונות התורה, המימד הנוסף.
קודם נסביר את הרעיון מה הם הקודים שגילו בתורה:
נניח שאדם נשלח לרגל את האוייב והוא צריך לשלוח מכתב מבלי שהאויב ירגיש איזה מילה הוא מצפין במכתב, אז הוא כותב מכתב ורק המרגל ומפקדו ששלח אותו יודעים שבתוך המכתב יש בדילוג מסוים מילה שהוא מעוניין להעביר לו.
נניח המרגל שלח את הפסוק הבא: "יום הששי ויכלו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלקים..." נראה פסוק תמים נכון?
המרגל סיכם עם המפקד שיחפש את המילה המוצפנת בדילוג של 7 אותיות, ובכן אם תחפש מילים מובנות בתוך הפסוק הזה תמצא מילה מוצפנת בדילוג שווה, לא נטריח אותך לחפש ונגלה לך שהמילה היא "ישראל" והדילוג השווה הוא 7 וכך נראה המילה מוצפנת בפסוק: "יום הששי ויכלו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלקים..."
ספור 7 אותיות מהאות הראשונה של הפסוק ותמצא את האות יו"ד, המשך לספור עוד 7 אותיות ותמצא את המילה שין וכך הלאה עד שתגיע למילה המוצפנת והיא "ישראל"

שיטת הדילוגים בתורה מלמדת אותנו כיצד לקרוא את התורה בדילוגי אותיות שווים כך שדילוגים אלו יוצרים לנו מילים שיוצרים לנו משמעות אותה בורא עולם "הצפין" בשבילנו.
שאלה: ואיך אידע שבורא עולם הצפין זאת בתוך הספר אולי המילים האלה שם בדילוגים במקרה?
תשובה: תאר לך שאתה מקבל ספר מדע בדיוני ובתחילת הספר כתוב לך שאם תספור מתחילת הספר כל אות בדילוג של 30 אותיות עד סופו ותהפוך כל אות למילים יצא לך בדיחות מצחיקות ואם תספור כל 50 אותיות תמצא חידות מעניינות, ואתה סופר ובאמת אתה מגלה את הבדיחות והחידות המופיעות בדילוגים בספר. האם יש לך ספק שכותב הספר כתב מראש את הבדיחות והחידות ועליהם הוא "הלביש" את הספר כולו.
על מנת לקבוע מה במקרה ומה לא, ניתן להשתמש בהיגיון, הגיוני שאם תמצא אפילו בדיחה אחת בצורה של דילוגים זה הגיוני שהסופר הכין זאת מראש ואם תמצא עשרות בדיחות ועשרות חידות בשיטת הדילוגים בספר, אז תוכל להיות בטוח שזה לא נכתב שם במקרה אלא "הוצפן" על ידי כותב הספר.
שיטת הדילוגים בתורה הייתה מפורסמת , אבל עד לפני המצאת המחשבים גילו רק מעט דילוגים כי לא היו את המחשבים על מנת לבדוק וליישם את שיטת הדילוגים באופן פרטני.
הממצאים שגילו היו ממש מדהימים ולא רק שראו שהבורא הצפין מילים בתורה אלא הוא גם הצפין מאורעות בתורה שעתידים להיות כך לדוגמא מופיע בהצפנה המלים "השואה", "גרמניה", "היטלר", "אייכמן", "אושויץ", מילים אלו מוצפנות יחד בדיוק במקום שבו מדברת התורה על פורענות איומה.
וכן המילים "הרוצח אשר יִרְצח" חותכות את המילים "יצחק רבין", גם שמותיהם של כל הצמחים המוזכרים בתורה מופיעים בהצפנה בפרשה העוסקת בגן עדן! להלן מספר דוגמאות.
שאלה: בכל ספר ניתן למצוא מילים בדילוגים אז מה המיוחד בשיטת הדילוגים בתורה?
תשובה: כאן אנחנו נכנסים למונחים מקצועיים מעט והוא שהחיפוש של הדילוגים הוא לפי ה"דילוג המזערי" הכוונה בדילוג מזערי-הוא דילוג מינימאלי, דהיינו שאם מוצאים מילה מוצפנת כמה פעמים אז איך נדע איזה מילה היא הרלוונטית ביותר לעניין הדילוגים? התשובה היא "דילוג מזערי"- דהיינו כאשר נניח מוצאים את המילה "ישראל" מוצפנת בדילוג שווה של 7 אותיות ולעומת זאת מוצאים במקום אחר בתורה דילוג שווה של המילה "ישראל" אבל בדילוג של 10 אותיות אז אנחנו יודעים שהדילוג הרלוונטי הוא הדילוג הקטן ביותר, כי ככל שהמרחק בין האותיות יותר קטן, יכולת התימרון מצטמצמת, לדוגמא הדילוג השווה של יצחק רבין נמצא רק פעם אחת בכל התורה כולה! ואיפה הוא נמצא בדיוק? הוא נחתך במילים הרוצח אשר ירצח. האם זה במקרה? האם ניתן למצוא זאת בספרים אחרים? גם צופן וגם נבואה על רבין.

שאלה: היכן יש מקור בדברי חכמי ישראל על שיטת הדילוגים?
כותב רבי משה קורדובירו בספרו "פרדס רמונים" בשער הצרוף:

"ידיעת סודות תורתינו הקדושה הוא על ידי הצירופים, והגימטריאות, והתמורות, וראשי תיבות, וסופי תיבות, ותוכי תיבות, וראשי פסוקים, וסופי פסוקים, ודילוג אותיות וצרוף אותיות"

וכן רבינו בחיי כותב בפרשת בראשית:

"ויש לך לדעת כי יש בידינו קבלה בפסוק זה של 'בראשית' שממנו יוצא שם בן מ"ב המיוחס למדה"ד עד ל-ב' של "בהו" אך ע"י צרופים רבים, ואם תאיר עיני הלב תמצא בו המנין של בהר"ד שזכרתי למעלה... והוא רשום בפרשה ואותיותיו ארבעתם בין כל אות ואות מ"ב אותיות, והמשכיל יבין ויוכל להבחין כי אין זה דרך מקרה אבל הוא מופת גמור וכו'...".

כלומר: אם נספור 42 אותיות מהאות ב' של בראשית, נקבל את האות ה', נדלג עוד 42 אותיות נקבל את האות ר', נדלג עוד 42 אותיות נקבל את האות ד'. ונקבל את המושג בהר"ד שהוא מושג מפתח בקביעת הלוח השנה העברי (הוא המולד הראשון של הירח שהיה: ביום ב', שעה ה' ור"ד חלקים). וממנו אפשר לקבוע את ימי חודשי ומועדי השנה. ודילוג 42 הוא בגלל שהעולם נברא בשם קדוש בן מ"ב אותיות.

לשם הבהרת השיטה וערכה מבחינה מדעית-הסתברותית, נצטט מדבריו של ד"ר משה כץ בספרו "באותיותיה נתנה תורה" (עמ' 152) אודות מחקריהם של הפיסיקאי דורון ויצטום והמתמטיקאי הנודע פרופ' אליה ריפס מן המכון למתמטיקה באוניברסיטה העברית:
"כבסיס לחקירה שימשה הנחת יסוד כי כאשר אותיות ספר בראשית משובצות כמחרוזת (מחרוזת=מילים ללא רווחים), בלוח שרוחבו (דהיינו מספר האותיות בשורה) נקבע בהתייחס לערך "הדילוג המזערי" בו נחשף ביטוי מסוים, הרי מושגים הקשורים רעיונית לביטוי זה יופיעו בדילוג מזערי בסמוך אליו.
נקבעה שיטת מדידה המעניקה ערך מספרי המייצג את מדת הסמיכות. ככל שהביטויים היו בעלי דילוגים קטנים הקרובים לדילוג המזערי וככל שהיו מכונסים יותר, הרי זכה המפגש בערך מספרי גבוה יותר.
לאור הנחות אלה הכינו החוקרים רשימה של זוגות ביטויים הקשורים ביניהם, ובדקו אם קיימים ביניהם מפגשים מוצלחים. רשימה זו של צמדי ביטויים הורכבה משמו של אדם או כינויו ומתאריך לידתו או פטירתו של אותו אדם. החוקרים ביקשו לבדוק האם השם והתאריך אכן יימצאו סמוכים. (הרשימה הכילה 34 צמדי ביטויים והוכנה בהסתמך על "האנציקלופדיה לתולדות גדולי ישראל")
אחת הדמויות הבולטות ברשימה היא ללא ספק, זו של "הגאון מוילנא", שהיה מגדולי ענקי הרוח שקמו לעם ישראל. תחילה הוטל על המחשב לסרוק את ספר בראשית ולגלות היכן מופיע הביטוי "הגאון" בדילוג מזערי. המחשב ביצע את המטלה במהירות ומצא את הביטוי בפרשת "מקץ" (בראשית מב, יא-יב) בדילוג של 11 אותיות. בשלב הבא הוטל על המחשב לסרוק ולגלות היכן מופיע הביטוי "מוילנא". ומה רבה היתה התדהמה כאשר ביטוי זה נמצא בדילוג המזערי החל מהאות הצמודה לביטוי הקודם!
המשימה הבאה היתה לבדוק אם והיכן מופיע תאריך לידתו של הגאון מוילנא, ט"ו ניסן. התברר שהתאריך ט"ו ניסן מצוי בסמיכות לביטוי "הגאון מוילנא" דלעיל!
בשלב הבא חיפש המחשב את תאריך פטירתו של הגאון, י"ט תשרי. והנה גם הביטוי י"ט תשרי נמצא בדילוג המזערי בסמוך לקודמיו!
בדרך דומה נבדקו כל 34 צמדי הביטויים שהיו ברשימה. חושב ערכו המספרי של כל מפגש ומפגש. הממצאים הראו כי הסיכוי להתרחשותם של מפגשים כאלו במקרה היא בסדר גודל של 1 חלקי 1017 (דהיינו 1 לחלק 1 עם 17 אפסים)
בבדיקות נוספות בוצע "מחקר השוואתי" בו עומת ספר בראשית כנגד טקסטים אחרים הדומים לו באורכם (כמו: א. מסה מאת שלום רוזנברג. ב. טקסט שיצר המחשב תוך ערבוב אקראי של כל האותיות שספר בראשית. ג. ספר בראשית שומרוני.) השוואות אלו הבליטו את העובדה כי התופעה של מפגשי ביטויים בדילוג אותיות שנחשפה בספר בראשית, איננה קיימת כלל בטקסטים אחרים!"
זמן רב לאחר שכתב ד"ר משה כץ את הדברים הנ"ל בספרו, הוגשו הממצאים למפענח צפנים בכיר בפנטגון, הרולד גאנס.
גאנס היה בטוח שהוא יוכל להוכיח שהצופן אינו קיים. ומשבדק את הממצאים הקיימים והופתע מהתוצאה, החליט לחפש מידע חדש לגמרי סביב אותם הממצאים שהחוקרים הישראלים גילו.
"אם זה נכון", אמר גאנס, "חשבתי שגם הערים שבהן האנשים הללו נולדו צריכות להיות מוצפנות". שעות רבות השקיע גאנס בבדיקה, והתוצאות הפכו אותו למאמין. "צמרמורת חלפה בגבי", נזכר גאנס, "גם הערים תאמו את שמות גדולי התורה בצופן התנכ"י". והוא מסכם: "באתי להפריך את הצופן, ובסופו של דבר הוכחתי אותו". (וראה עוד בהרחבה אודות בדיקות אלו ואחרות בספר "המימד הנוסף" עמ' 95 והלאה, ובספר "הצופן התנכ"י עמ' 27).

ואכן, עם התרחבות המחקר וריבוי התגליות ופרסומן בקרב אנשי המחקר ברחבי העולם, הפכה תגלית זו אצל הקהילייה המדעית פלא של ממש מבחינה הסתברותית.
נצטט לדוגמא את דבריו של אחד המתמטיקאים המפורסמים ביותר בעולם, רוברט ג' אומן, חבר באקדמיה למדעים של ארה"ב, לאחר שבדק ביסודיות האופיינית לו את המחקרים שהונחו לפניו:
"מבחינה סטטיסטית זהו הרבה מעבר לנדרש בדרך כלל. אמות המידה המחמירות ביותר שהוחלו אי פעם הן בין 1 ל- 1,000. התוצאות של ריפס (פרופ' אליה ריפס העומד בראש החוקרים את הצופן שבתורה) משמעותיות לפחות ברמה של 1 ל- 100,000. פשוט לא רואים תוצאות כאלה בניסויים מדעיים רגילים. הצופן התנ"כי הוא פשוט עובדה".

מאמר מדעי המתאר את המחקר בשם:
EQUIDISTANCE LETTERS SEQUENCES IN THE BOOK OF GENESIS” ",

פורסם בכתב העת לסטטיסטיקה: “STATISTICL SCIENCE”.

וכתב שם עורך הכתב עת כך:

"דורון ויצטום, אליהו ריפס, יואב רוזנברג חקרו את ספר בראשית כאשר הם מחפשים זוגות של מילים בדילוג שוה.
זוגות המילים היו שמות אישים תאריכי לידה או פטירה שלהם כפי שנלקחו מהאנציקלופדיה לתולדות גדולי ישראל.
כאשר המחברים ערכו מבחן של רנדומזציה לראות כמה נדירים (התבניות) המפגשים שהם מצאו על בסיס ההנחה שהכל מקרי הם קבלו תוצאה סטטיסטית מובהקת ביותר P=0.00016.
המבקרים שלנו היו נבוכים, הדעות הקדומות שלהם לא הניחו להם לחשוב שבספר בראשית יכולה להיות התייחסות בת משמעות לאישים בני זמנינו, בכל זאת כאשר המחברים ערכו ניתוחים ומבחנים נוספים, התופעה נשארה.
המאמר מוצע בזה לקוראי "הסטטיסטקל-סיינס" כאתגר שכן איך יתכן שבספר שנכתב לפני אלפי שנים ייטמנו כל הידיעות הללו ואולם, אין כל אפשרות להכחיש כי הממצאים הוכחו סטטיסטית!"

מעניין לציין, שמלבד עם ישראל אשר ידע הרבה לפני עידן המחשב, את עובדת הימצאותם של קודים והצפנות בתורה, היה גם איש מדע גדול, מגדולי המדענים של כל הזמנים, אשר בכח הגיונו העמוק הגיע למסקנה ברורה והחלטית כי יש בתנ"ך צופן נסתר המגלה את העתיד. הלא הוא המדען הידוע סר איזק ניוטון.
הביוגרף של ניוטון, ג'ון מיינארד קיינס, סיפר, שכאשר התמנה (קיינס) לראש מכללה באוניברסיטת קיימברידג', הוא גילה את הניירות שארז ניוטון ב1696- כשפרש מכהונתו. לתדהמתו התברר שחלק גדול מכתב ידו של ניוטון עסק באמור בתנ"ך, כאשר מתוך הדברים מתגלה שהפיזיקאי הגדול האמין בבטחון גמור שבתוך התנ"ך מסתתרת נבואה על ההיסטוריה האנושית. בספרו אומר קיינס ש"ניוטון היה בטוח שהתנ"ך הוא קריפטוגרמה שהתקין הכל יכול, והוא רצה לקרוא את חידת האלוהות, חידת אירועי העבר והעתיד שנגזרו מראש בידי אלהים" ניוטון חיפש את הצופן שבתורה עד יום מותו, אך לא היה לו מחשב... (אגב, האמת היא שגם אילו היה מחשב בזמן ניוטון, הוא לא היה מגלה שום מימצא בשום שפה, מלבד בשפתה המקורית של התורה - לשון הקדש)

חכמי תורת ישראל לא היו זקוקים למחשב כדי לדעת שבתורה קיימים רבדים של צפנים. הם קיבלו ומסרו זאת מדור לדור מאז דור מקבלי התורה. יותר מכך, אנשי המדע בעידן המחשב גילו רק צורת קידוד (מלשון קוד) אחת המופיעה בתורה, והיא מכונה בשם "דילוגי אותיות". בעוד שחכמי תורת ישראל מכירים ויודעים בנוסף לכך גם צורות קידוד רבות נוספות בתורה, כגון: "צרופי אותיות", "ראשי תיבות", "סופי תיבות", "גימטריות", "אות זעירא", "אות רבתי", "קרי וכתיב", "כתיב מלא", "כתיב חסר", ועוד.


דוגמאות של הצפנות שונות, בדילוגי אותיות
על הצומח בתורה
סוג הצפנה: דילוגי אותיות
חיפוש מדוקדק אחר כל שמות הצמחים המוזכרים בתורה, יעלה רשימה נכבדה של 26 צמחים. כך היא תוצאת מחקר מקיף שערך יהודה פליקס. בספרו "חי וצומח בתורה". ואלה שמותיהם: 1) חיטה. 2)שעורה. 3) גפן. 4) תאנה. 5) רמון. 6) זית. 7) תמר. 8) שקד. 9) ערמֹן. 10) בֹטן. 11) לוז. 12) הדר. 13) סנה. 14) אלון. 15) אלה. 16) ארז. 17) אטד. 18) אשל. 19) ערבה. 20) קִדה. 21) אהלים. 22) גֹפר. 23) שִׁטה. 24) עבֹת. 25) ענב. 26) לבנה.
והנה, בפרשת הגן שאדם הראשון הונח בו לאחר שנברא, נאמר בתורה:
ויטע ה' אלהים גן בעדן. ויצמח ה' אלהים מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל. (בראשית ב, ח-ט)
לאור האמור בפסוק זה, שבגן עדן הוצמחו כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל, ומתוך הרחבת חז"ל במדרש (ילקוט שמעוני בראשית כ, ס) אודות צמחיית אותו גן נפלא שאדם הראשון זכה לשהות בתוכו זמן מה, התעוררו ד"ר משה כץ ופרופ' אליה ריפס, והורו למחשב לסרוק את אותיות התורה ולחפש שמות צמחים המוזכרים בתורה, וזאת על פי ספרו של יהודה פליקס הנ"ל.

למרבה הפליאה והתדהמה, התברר שלא רק שכל 26 שמות הצמחים המוזכרים בתורה הופיעו בהצפנה, הם גם הופיעו בהקשר מדהים. כולם, ללא יוצא מן הכלל - מופיעים בדילוג המיזערי בצפיפות בפרשה הקטנה, אשר נושאה הוא: גן עדן!!

ה"אֵידס" - וגורמיו
אחת המחלות הנוראות ביותר בדור זה, היא מחלת ה"אֵידס". מחלה שבמהלכה חודר וירוס המכונה "היו" (HIV_) אל הדם, והורס את מערכת החיסון שלו.
מחלה חדשה זו, שלא היתה קיימת בדורות הקודמים, כרוכה כידוע בהשחתת האדם את דרכו. (אגב, המתבונן במבט תורני מבין מיד, כי כדרך ההנהגה העליונה תמיד - שכאשר אנו איננו נזהרים במצוותיו בדרך נעימה, נאלצים אנו לשומרם בדרך בלתי נעימה - כן הדבר הזה. בדור שבו המתירנות פשטה, שלחה ההנהגה העליונה גורם נוראי מרתיע אשר יאלץ את בלימת המגמה המושחתת). כן ידוע שנגיף ה"אֵידס" הועבר לאדם מהקופים.
האם יתכן ששם המחלה (-אֵידס), ומחוללה (-וירוס), ושם הוירוס (היו - HIV_), ומקום הפגיעה - (-בדם), ותוצאות המחלה (-מות), ומקור המחלה (-הקופים), יופיעו כולם בתורה שנכתבה לפני למעלה מ 3,000 שנה, כאשר הכתוב בפרשה גם מסביר את סיבת המחלה (-השחתת האדם את דרכו)?!?
למרבה הפלא, התשובה חיובית בהחלט.
בפרשת המבול נאמר: "וירא אלהים את הארץ, והנה נשחתה. כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ". (בראשית ו', י"ב)
ומבואר בתלמוד (סנהדרין קח, א): "מלמד שהרביעו בהמה על חיה, וחיה על בהמה, והכל על אדם, ואדם על הכל".
המילה "אֵידס" מופיעה בתורה (בדילוג של 220 אותיות) בדיוק בפרשת המבול. פרשה שענינה ענישה על אותו החטא המביא להתפשטות המחלה. גם גורם המחלה, "וירוס", מופיע בפרשה כאשר האות ס' של המילה וירוס היא גם האות ס' של המילה "אֵידס". המילה "אֵידס" מופיעה כאן בנסיגת אותיות, אולי כדי להורות על מהות המחלה - הליכה לאחור. כשל המערכת החיסונית, ובעיקבותיה נסיגה בתיפקוד הגוף. שם הוירוס הגורם למחלה, "היו", מופיע גם הוא כאן. כאשר המילים הבאות אחריו הן: הלוך וחסור. תיאור קולע לתהליך המתרחש אצל החולה. סופה של המחלה גם היא מופיעה בקטע זה: "אמחה את האדם" (עיון מעל המילה "וירוס" מגלה את המילה "מות") והסיבה: כי השחית את דרכו. בתדפיס השני, מופיעים "אידס" - "בדם" - "מהקופים". והתוצאה - "מות".
לדעת גדולי המתמטיקאים בעולם, מבחינה סטטיסטית אין אפשרות שתופעה כזו תיווצר במקרה, וגם אין ביכולת בן־אנוש ליזום ולהשיג תוצאה כזו. אכן, אין לדבר הסבר מלבד היות התורה על־אנושית. (ראה על כך בספר "הצופן התנכ"י" מאת העיתונאי האמריקני מייקל דרוזנין, עמ' 25).

רצח רבין
הצופן: דילוגי אותיות
במוצאי שבת, ליל י"ב בחשון שנת תשנ"ו, ה4- בנובמבר 1995 אירע בארצנו רצח שזעזע את כל תושבי הארץ, והכה גלים בכל רחבי העולם.
יצחק רבין, מי שהיה אז ראש הממשלה, נרצח בכדורי מתנקש.
לאחר הרצח התפרסם בעתונות העולמית מכתבו של העיתונאי האמריקני מייקל דרוזנין אל יצחק רבין, מכתב שנשלח זמן רב לפני הרצח, ובו הוא מודיעו כי על פי צופן תנ"כי שנבדק ואומת פעמים רבות, עתיד הוא, יצחק רבין, להרצח.
מכתב זה הועבר לראש הממשלה באמצעות ידידו הקרוב המשורר חיים גורי באחד לספטמבר 1994 כלומר, למעלה משנה לפני הרצח. דרוזנין מציין בספרו "הצופן התנכ"י כי המכתב היה גם למראה עיני הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף אהוד ברק.
במכתבו מספר העיתונאי האמריקני לראש ממשלת ישראל על גילוי צופן נסתר בתורה על ידי מתמטיקאי ישראלי, צופן המגלה פרטים על אירועים שהתרחשו אלפי שנים לאחר כתיבתם.
"אני מספר לך על כך", הוא כותב, "משום שזאת הפעם היחידה ששמך המלא - יצחק רבין - מוצפן בתנ"ך, והמילים "רוצח אשר ירצח" מצטלבות עם שמך".
היתכן שמישהו יידע לפני למעלה מ3,000- שנה את דבר הרצח??
היעלה על הדעת שמישהו אז הכיר את שם הנרצח ואת סופו הטראגי, ואף יידע לציין את שנת הרצח ומקום התרחשותו?!?
למרבה הפליאה, מידע זה על כל פרטיו מופיע בתורה בהצפנה, כאשר חלק מן המידע אף התגלה לאנושות בצופן התנ"כי עוד קדם שהתרחש במציאות.
באותו מכתב מזהיר העיתונאי האמריקני את רבין כי אסור לו להתעלם מזה, משום שרציחות נוספות של מנהיגים, כגון: אנואר סאדאת, ג'ון קנדי ורוברט קנדי, מוצפנות אף הן בתנ"ך, כאשר לאחר הרצח ניתן לגלות באותו טקסט גם את שמו של הרוצח, תאריך הרצח, המקום, והאופן שבו הוא בוצע.
עוד קדם הרצח מצא דרוזנין את התאריך תשנ"ו, כשנה שבה יתבצע הרצח. לאחר הרצח הוא גילה את שם הרוצח - עמיר, ואת מקום הרצח - תל אביב, מוצפנים בסמוך למקום שבו הוצפן הרצח עצמו. (ראוי לציין שעוד לפני דרוזנין, מצא דורון ויצטום את המימצא הנ"ל אודות רצח רבין. היה זה ביום שרבין נבחר לראשות הממשלה).
פרטים מלאים על הנ"ל ועוד, ניתן למצוא בספרו של מייקל דרוזנין, "הצופן התנ"כי". (בעמוד 36 הוא מעיד כי יכול הוא בכל יום ויום לקחת את ה"ניו יורק טיימס" או את ה"ג'רוזלם פוסט", ואם הידיעה בעמוד הראשון מספיק חשובה, הוא ימצאנה מוצפנת במסמך התנ"כי שנכתב לפני 3000 שנה.)
מסקנה: מחקר זה מוכיח שכותב הספר אינו יכול להיות בן אנוש. וזאת משתי סיבות:

א. היה עליו לדעת את כל ההיסטוריה מראש בפרטי פרטים....! ברובד שמתחת לסיפור "יוסף ואחיו", שנכתב לפני למעלה מ3300- שנה... נמצאים תולדות הגאון מוילנא, המהפכה הצרפתית, קורות דרייפוס ועניינים רבים אחרים...!
ב. שיטת הצפנת האינפורמציה היא: "שיטת המינימום"- דילוג מזערי כלומר: שלפעמים ישנן הופעות נוספות של אותה מילה בדילוג שווה, אבל השיטה שנקבעה מראש היא שתמיד ההופעות המינימליות-הקצרות ביותר הן ההופעות שיעבירו את האינפורמציה בלבד.
אם כן, גם אם נניח שיכול היה מישהו להצפין ביטוי מסויים בדילוג מסויים - אך איך הוא יוכל להבטיח שתהיה זאת ההופעה המינימאלית? הרי יכולים להיות באקראי דילוגים שווים של אותו ביטוי, יותר קצרים...! והרי מדובר בכמות גדולה של מילים מוצפנות וכל מילה מוצפנת שנרצה להוסיף מכריחה אותנו להוסיף מילים נוספות שגורמות למילים מוצפנות אחרות להיות לא בהופעה המינימאלית שלהם וכך גורמת להרס של המילים המוצפנות הקודמות, בגלל מערכת חדשה של הופעות אקראיות שלהם...! ועוד, שתוך כדי ההצפנה צריכים לשמור על כתיבת הספר עם תוכנו המוגדר, לשונו וסגנונו...!
לכן חייבים להגיע למסקנה שמי שהצפין את המילים בתורה ידע את כל התורה וכתב ונתן אותה בפעם אחת, הוא גם ידע מתמטיקה והסתברות יותר טוב מהמחשב של היום ובנוסף ידע גם את העתיד ,האם יש לך ספק מי הוא המצפין?

למעוניין, מוגשת בזה רשימה חלקית של אנשי מדע אשר חקרו את הצופן שבתורה מנקודת מבט מדעית.
פרופסור אליה ריפס. האוניברסיטה העברית.
פרופסור דניאל מיכלסון. האוניברסיטה העברית.
פרופסור י. פיאטצקי-שפירו. אוניברסיטת ייל.
פרופסור ד. כשדן. אוניברסיטת הארוורד.
פרופסור י. ברנשטיין. אוניברסיטת הארוורד.
פרופסור רוברט קאס. עורך הסטטיסטיקל סיינס.
פרופסור י. ת. תדאי. הטכניון.
ד"ר אלכס רוטנברג. האוניברסיטה העברית.
ד"ר משה כץ. מחבר "באותיותיה ניתנה תורה".
ד"ר מנחם וינר. הטכניון.
הפיסיקאי דורון ויצטום. מחבר "המימד הנוסף".
רוברט ג' אומן. חבר באקדמיה למדעים של ארה"ב.
הרולד גאנס. מפענח צפנים בכיר בפנטגון.

והרי רשימה חלקית של ספרים ומאמרים בנושא הצופן שבתורה.
"תורת חמד" מאת הרב מ. ד. וייסמנדל.
"המימד הנוסף" מאת ד. ויצטום.
"באותיותיה ניתנה תורה" מאת ד"ר מ. כץ.
"צפונות במסורת ישראל" מאת ט. וכסלר.
"רמז בפרדס ושפות נסתרות בתורה" מאת ש. יניב.
"נפלאות מתורתך" מאת הרב מ. ארן.
"הצופן התנכ"י" מאת מ. דרוזנין.
"ניצוצות" ניסן תשמ"ה עמ' 4-15.
codes in the Torah, B`or Ha`Torah

יש לך הערות, שלח תגובה
לא לשלוח למטה את הערתך כי המשלוח לא עובד כרגע אפשר לשלוח לאימייל olam@olam-jew.com, תודה מראש
המאמר היה:

מעניין.  משעמם.  ככה,ככה.
 המאמר
לא ענה על השאלה . המאמר כן ענה
אם תוכל (לא חובה) לכתוב הערה מפורטת מעט אשמח מאוד
(גם אם לא תכתוב בתיבה כלום ותלחץ "שלח" הטופס ישלח)


 

מותר לך ומצווה להעתיק ולפרסם לזיכוי הרבים בכל מקום אפשרי.
בתנאי שעושים קישור לאתר  הזה- מהיכן שאתה מעתיק את המאמר הזה.
 ניתן לדון ולהתייעץ ולשאול בנושא בפורום המיוחד שלנו
כתובת הפורום
http://vitaminim.org/1

 

 

רוצים לדעת מה חדש בעולם היהדות?

         
     
הירשמו  לעלון עדכונים ביהדות וקבלה

יצא לאור הספר "על כל שאלה תשובה - הספר המקיף לשאלות ותשובות ביהדות , רוחניות ומשמעות החיים.
לפרטים נוספים כנסו עכשיו לחנות ספרי קודש - על כל שאלה תשובה
ספר לכל שאלה תשובהספר לכל שאלה תשובה

מחיר לפני הנחה: 55.00 ש"ח
המחיר שלנו: 38.00 ש"ח
הרווח שלך: 17.00 ש"ח (31%)

למידע נוסף...

 

להלן השאלות אחרונות:
מדוע חכמים הוסיפו מצוות הרי כתוב בתורה: "לא תוסיפו ולא תגרעו"?
שאל את הרב - למה לשאול רב? למה בכל דבר אתם שואלים רבנים? האם אתם לא יכולים להחליט לבד?
מחלוקות הדתיים -שאלה: אני לא מקיים מצוות בגלל שיש מחלוקות בין הזרמים אז איך אידע מה אמת?
למה תורה שבעל פה?
מדוע חייב להיות שקיבלנו תורה שבעל פה יחד עם התורה שבכתב?
איך התחילו המחלוקות?
איך בכלל התחילו לחלוק אחד על השני בענייני התורה?
מחלוקות בחז"ל
איך יתכן שני דעות סותרות, שניהן אמת, ואיך לנהוג למעשה?
זרמים ביהדות
למה יש זרמים שונים ביהדות? הרי התורה היא אחת, אז למה יש זרמים שונים- חסידים, ליטאים, ש"ס, חב"ד, ברסלב, מזרחי.
זרם הכי טוב?
למה כל זרם ביהדות חושב שהוא הכי טוב והכי הנכון?
למה רבנים חולקים?
למה יש מחלוקות ביהדות? אם כל זרם הוא טוב אז למה הרבנים חולקים אחד על השני, למה יש רב שיצא כנגד רב אחד או כנגד זרם אחר? הרי כולם טובים?
למה יש מחלוקות?
 למה השם עשה בכלל שתהיה מחלוקת בעולם? היה עדיף שיהיה הכל ברור וכך נוכל לבחור בטוב?
תורה שבעל פה
מהי תורה שבעל פה? למה צריך אותה? מה קיבל משה מסיני?  ומה מכילה התורה שבעל פה? מה היחס בין התורה שבכתב לתורה שבעל פה?
אמונה "פסיכולוגית" שאלה : המצאתם את הדת ואת אלוקים כי היה קשה לכם בלי האמונה, עם האמונה אתם מרגישים רגועים וחיים חיי שלווה, ובנוסף אתם חוששים שמא לא יהיה לכם המשך לאחר החיים ולכן החלטתם להמציא את אלוקים?
למה טוב לחפש משמעות שאלה: האם זה טוב לחפש משמעות בחיים? אולי כדאי להתעלם מהרצון לחיפוש הזה? לתשובה
 

לעמוד רשימת השאלות
לפרק ראשון
למה חשוב לדעת
לפרק שני:
אלוקים ואנחנו
לפרק שלישי:
משמעות החיים
לפרק רביעי: אמיתות התורה
לפרק חמישי: החרדים והמדינה.
ניתן לדון ולהתייעץ ולשאול בנושא בפורום החדש שפתחתי
כתובת הפורום
http://vitaminim.org/1

לעמוד הראשי   /   לעמוד רשימת השאלות